Fotopolitik

Fotografering af børnene er en integreret del af Børnehuset Dalgårdens hverdag og aktiviteter. De billeder, vi deler som dokumentation af vores hverdag, viser situationer og aktiviteter, som I kan tale med jeres børn om efterfølgende. Billederne støtter dermed jeres barns læring, ikke mindst sprogligt, når barnet fortæller jer om sine oplevelser. Billeder på AULA kan kun ses af forældre og medarbejdere i den gruppe, de er delt i.

Nogle billeder bliver printet og sat i barnets personlige mappe, som vi løbende opdatere, og som barnet får ved afslutningen af sin tid i Dalgården. Mappen er en fortælling om barnets institutionstid, med tekst og billeder af oplevelser, lege og fællesskaber.

Vi tager desuden portrætbilleder af barnet, til brug i garderoben og forskellige aktiviteter i institutionen. Principielt set skal I selv lægge portrætbillede ind til AULAs tjekind-skærm, men vi kan også gøre det.

Skulle vi ønske at bruge et billede på vores hjemmeside, hvor jeres barn er genkendeligt, vil vi altid indhente tilladelse fra jer inden . Det er vigtigt, at I har det godt med at netop dét billede er offentligt.

Bemærk, at hvis I tager billeder af andre børn end jeres egne (fx når vi er hjemme til fødselsdag, eller til sommerfest m.v.), må I ikke dele dem på sociale medier.