Fra vuggestue til børnehave

Omkring 3-års alderen er det tid for jeres barn at skifte fra vuggestue til børnehave.

Præcis hvornår - og hvor - jeres barn starter i børnehave, kommer an på flere ting - dels hvornår der er plads på en stue, og dels hvornår barnet er klar. Her kigger vi fx på, hvordan jeres barn sover, leger, og trives i samspillet med de andre børn og i dagens aktiviteter. Vi ser også på, hvilke muligheder der er for legekammerater på den nye stue.

Vi besøger jævnligt børnehaven med de største vuggestuebørn, men jeres barn kan alligevel godt have brug for et par dages indkøring, med mor eller far på standby, og korte dage.

Indtil den måned, børn fylder 3, får de stadig mad fra Spirehusets køkken, og det er også os, der leverer bleer. Derefter skal jeres barn medbringe madpakke, eftermiddagsfrugt og evt. bleer. Nedenfor finder I en liste over de ting, jeres barn får brug for i børnehaven.

Sådan udstyrer du dit børnehavebarn_0.pdf

Shape Created with Sketch.