Udflugter

I Dalgården er turene et fast indslag i planlægningen, og alle børn (over en vis alder) kommer på tur stort set hver uge.

For de yngste er det ofte en tur i lokalområdet - for at se på bilerne, fuglene, træerne, og måske komme ud af klapvognen og træne gå-benene. Der er mange gode legepladser i de nærliggende parker og boligområder, og med den offentlige trafik har vi nem adgang til skoven, stranden, biblioteket, byen, museerne og så videre. Vi har buskort, som bruges flittigt, og vi har partoutkort til Zoologisk Have og Experimentariet. Der er også en årlig bondegårdstur for de ældste vuggestuebørn.

Som forældre kan I støtte op om vores ture ved at:

• sørge for, at jeres barn møder forberedt på turdagen, med tøj, der passer til vejret, og (for børnehavebørn) en god rygsæk med drikkedunk og turmadpakke
  • selv gå ture med jeres barn, så han/hun bliver dygtig til at gå og kan følge med flokken