Fødselsdage

Fødselsdag i institutionen:

Vi fejrer som regel barnets fødselsdag ved frugttid. Har I mulighed for at deltage, er I meget velkomne. Vi synger fødselsdagssang for barnet, og spiser det, I har medbragt til at dele ud. I børnehaven laver stuens børn en gave til fødselsdagsbarnet.

I vuggestuen må børnene ikke få slik og kager. Men I må gerne bage boller, lave frugtsalat eller medbringe fx figenstænger, som barnet kan dele ud. I børnehaven beder vi jer om at nøjes med at servere en enkelt sød ting til fødselsdagen.

Fødselsdag hjemme hos jer:

I børnehaven kan I vælge at invitere stuens børn hjem til jer, hvis I har mulighed for det. Husk at aftale dagen med os i god tid, og bemærk, at vi som hovedregel ikke går til fødselsdag om mandagen, da vi har møder i huset denne dag. Hæng gerne en invitation op på tavlen, hvor der står, om børnene selv skal medbringe madpakker, eller om I serverer frokost. Byder I på frokost, vil vi gerne vide hvad I vil servere, så vi kan sørge for evt. alternativer til børn med særlige kostbehov.

Vi kommer ved 10-tiden og bliver til cirka 13, med mindre andet er aftalt. I må gerne arrangere lege og aktiviteter, men det er ikke nødvendigt - børnene er fuldt tilfredse med at lege med fødselsdagsbarnets legetøj. Spørg os gerne til råds om planlægningen.

Ligesom til fødselsdage i institutionen henstiller vi til, at I begrænser mængden af søde sager.

Private fødselsdage:

Invitationer til private arrangementer må ikke lægges på børnenes garderobepladser, med mindre de omfatter alle stuens børn, eller fx alle børn af samme køn eller samme aldersgruppe. I er velkomne til at spørge os om grupper og relationer på stuen, så vi undgår, at enkelte børn kommer til at føle sig udenfor.

Fotografering:

Tager I billeder til fødselsdagen af børnene, må I ikke dele dem på de sociale medier. Mange forældre ønsker ikke, at billeder af deres børn ligger frit tilgængeligt i "cyberspace".